fbpx
Przejdź do treści

Kompetencje heydigital Gdynia

Pozycjonowanie stron internetowych SEO/SXO

SEO | SXO | pozycjonowanie stron

Czym jest SEO?

Pozycjonowanie stron (SEO-Search Engine Optimization) jest usługą, która ma na celu zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Cel ten osiągamy między innymi poprzez odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Należy dobierać frazy charakteryzujące się odpowiednim zamiarem np. zakupowym, ponieważ przekładają się one na wartościowy ruch na naszej stronie internetowej. Na usługę SEO składają się działania on-site oraz off-site mające na celu utrzymanie bądź poprawę wyników w wyszukiwarce. On-site SEO jest procesem polegającym na optymalizowaniu strony internetowej. Dzięki temu jest ona jak najlepiej dostosowana pod działanie wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Natomiast Off-site SEO jest związane z działaniami poza naszą witryną, takimi jak link building.

Dla kogo jest dedykowane pozycjonowanie stron?

Działania związane z podniesieniem pozycji w wynikach wyszukiwania to proces długotrwały, dlatego SEO jest przeznaczone dla biznesów, które poszukują klientów w średnim i długim terminie. Przedsiębiorstwa poszukujące natychmiastowego wzrostu liczby klientów powinny zacząć od innych działań. Pozycjonowanie stron będzie miało zastosowanie jako element długoterminowej strategii marketingowej, ponieważ nie przynosi natychmiastowych efektów. Dobre praktyki SEO są przydatne w mniejszych biznesach B2C o lokalnej skali, jak i w przypadku większych przedsiębiorstw działających globalnie na rynku B2B.

Efekt działań SEO

Efekty działań SEO są długotrwałe i charakteryzują się między innymi wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na zwiększenie zasięgów naszej witryny. Dzięki temu w długim okresie możemy zwiększać sprzedaż, jednocześnie budując zaufanie do naszej marki. Poprzez poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania przyciągamy bardzo wartościowy ruch organiczny. Cechuje go większe zaufanie ze strony potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Bezpośrednim skutkiem działań SEO jest wzrost wejść na naszą stronę internetową, natomiast pośrednio pozycjonowanie stron może przekładać się na wzrost liczby klientów. Warto też zauważyć, że wysoka pozycja w wyszukiwarce jest także pożądana ze względów wizerunkowych, ponieważ jest ona pomocna przy budowaniu silnej marki oraz w działaniach Brand Awareness.

KPI pozycjonowania stron

  • pozycje w wynikach wyszukiwania (preferowane miejsca 1-10)
  • ruch organiczny na witrynie
  • współczynnik CTR (klikalności).

Czas wdrażania oraz trwania usługi

SEO jest związane z technicznymi oraz jakościowymi (np. zmiana tekstów) zmianami w witrynach internetowych. Proces wdrażania może trwać nawet kilka miesięcy, ponieważ jest uzależniony od wielkości strony. Pierwsze efekty widać przeważnie po upływie 3-6 miesięcy, a niekiedy zdarzają się również przypadki, gdzie efekty działań widać już po kilku tygodniach. Ze względu na zmiany w algorytmach wyszukiwarek proces pozycjonowania stron jest ciągły. Dla utrzymania wysokich pozycji w wyszukiwarce strategię SEO powinno się ciągle aktualizować i nie zaprzestawać działań.

Z jakimi usługami powiązane jest SEO?

  • content marketing
  • copywriting
  • brand awarness
  • strategia marketingowa
  • strony www
  • analityka internetowa.

Z czego składa się usługa SEO?

  • Audyt SEO 

    Podczas budowy nowej strony internetowej należy pamiętać o zasadach SXO (Search Experience Optimization). Natomiast w przypadku istniejących już witryn powinniśmy przeprowadzić audyt strony internetowej. Na proces sprawdzenia kondycji strony składa się między innymi: sprawdzenie linków wewnętrznych, poszukiwanie niedziałających odnośników, sprawdzenie nasycenia słowami kluczowymi, analiza meta tagów, sprawdzanie szybkości strony oraz jej optymalizacji pod urządzenia mobilne, analiza profilu linków zewnętrznych.

  • SEO techniczne

    SEO techniczne ma na celu optymalizację witryny internetowej. Ważne jest, aby nasza strona internetowa dobrze działała na urządzeniach mobilnych oraz szybko się ładowała. 

  • On-site SEO 

    Treści zawarte w witrynie internetowej powinny być dobrze zaplanowane. Teksty powinny odpowiadać na zapytania naszych klientów oraz zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Struktura serwisu i linkowanie wewnętrzne powinny być przyjazne dla użytkownika. W ramach działań on-site SEO może być także potrzeba rozbudowy serwisu o dodatkowe podstrony.

  • Off-site SEO 

    Działania te polegają na zwiększaniu widoczności naszej strony internetowej. W tym celu pozyskujemy wartościowe linki zewnętrzne do-follow oraz linki no-follow. Należy pamiętać, aby cały profil linków był zrównoważony. Skuteczną strategią na działania off-site jest tworzenie wartościowego contentu, ponieważ w taki sposób możemy naturalnie pozyskiwać wartościowe linki. Warto wiedzieć, iż linki w serwisach społecznościowych nie dodają wartości z punktu widzenia SEO. Patrząc jednak na całą strategię marketingową, linki takie także mają swoją przydatność. Linki zewnętrzne z oznaczeniem “do-follow” przekazują niejako moc swojej witryny do linkowanej strony, dlatego w przypadku takich linków ważne jest, aby w miarę możliwości pochodziły one ze sprawdzonych i zaufanych serwisów. W ocenie stron internetowych przychodzą nam z pomocą wskaźniki takie jak TF (Trust Flow) i DR (Domain Rating). W obu przypadkach wyższy wynik wskaźnika jakości jest bardziej pożądany.

SEO w Heydigital

  1. Przeprowadzamy audyt SEO strony internetowej oraz obecnych działań.
  2. Sprawdzamy działania konkurencji.
  3. Opracowujemy listę słów kluczowych z potencjałem.
  4. Opracowujemy strategię oraz harmonogram działań.
  5. Wdrażamy zaplanowane zmiany.
  6. Analizujemy efekty wprowadzonych zmian.
  7. Dostosowujemy strategię. 

Na czym się skupiamy przy pozycjonowaniu stron?

Wszystkie działania muszą być dobrze przemyślane, dostosowane do potrzeb oraz wytycznych Google. Istotne jest, aby słowa kluczowe były dostosowane do profilu działalności oraz intencji użytkowników. Algorytmy wyszukiwarek są aktualizowane, dlatego nasze działania powinny być ciągle doskonalone. Należy także pamiętać, iż Google jest negatywnie nastawione do praktyk mających na celu sztuczne wpływanie na wyniki wyszukiwania. W przypadku znalezienia takich działań na witrynę mogą zostać nałożone filtry, wpływające na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Poszukiwanie aktywnych filtrów jest jednym z pierwszych kroków audytu SEO. Jako zespół skupiamy się na działaniach przekładających się na realizację założonych celów marketingowych i biznesowych, zgodnie z aktualnymi wskazówkami od Google.

Cena usługi SEO

W tym przypadku cena usługi pozycjonowania stron zależy od skomplikowania strony internetowej, branży oraz założonych celów. Na cenę składają się zarówno działania związane z aktualizacją treści, audytem SEO, technicznym SEO, jak i link building. Dokładną wycenę można uzyskać dopiero po przeprowadzeniu audytu SEO, analizie konkurencji oraz sprawdzeniu wartościowych słów kluczowych.
SEO

Nasze kompetencje:

Sprawdź ofertę:

Skontaktuj się z nami:

Pozycjonowanie SEO

Wspólnie zaprojektujmy działania SEO dla Twojej witryny Internetowej

„Już na pierwszym spotkaniu podzielili się taktykami, o których nie miałam pojęcia. Są ekspertami w swojej dziedzinie.”
Nasi klienci

Wspólnie osiągamy synergię

Dumnie wspieramy naszych klientów w realizacji ich marketingowych i biznesowych celów.

Porozmawiajmy o marketingu

Zaproponujemy rozwiązania, które poprawią Twoje wyniki

Możliwe, że łatwymi do wdrożenia sposobami jesteś w stanie już teraz poprawić skuteczność swojego marketingu i sprzedaży. Dowiedzmy się.
Maciej Nastkiewicz, Co-Founder & CEO

Heydigital Sp. z o. o.

al. Zwycięstwa 241/13
81-521 Gdynia
NIP: 586 238 70 57
Kompleksowe usługi marketingowe.
Kampanie reklamowe, strony internetowe,
strategie komunikacji marki.
Copyright © 2024 Heydigital All Rights Reserved