fbpx
Przejdź do treści

Kompetencje heydigital Gdynia

Performance Marketing

kampanie reklamowe | ppc | perfo | adsy

Perfo. Czym właściwie jest?

Performance Marketing to tak zwany marketing efektywnościowy, a dokładnie rodzaj reklam online, w których płatność odbywa się za wykonanie określonych czynności przez użytkowników. Takim określonym celem reklamy najczęściej jest kliknięcie, wyświetlenie lub wykonanie przez użytkownika konkretnej czynności na stronie (np. wypełnienie formularza lub zakup produktu). Performance marketing to więc na przykład reklamy Facebook Ads, Google Ads, YouTube Ads, czy Linkedin Ads. Tak zwane „Perfo” to TOP3 najbardziej kluczowych elementów strategii obecności firmy w Internecie. Główne zalety działań performance to precyzyjność w dotarciu do konkretnych grup odbiorców, skuteczność, szybkość (efekty pojawiają się nawet pierwszego dnia), elastyczność, oraz doskonała mierzalność wyników. Efekty kampanii monitorujemy wykorzystując narzędzia analityczne, których wdrożenie na stronie jest nieodłącznym elementem działań performance.

Kampanie performance. Dla kogo?

Usługa performance marketingu jest skierowana dla firm, które chcą skutecznie promować swoje produkty lub usługi i osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Jeżeli myślisz nad stworzeniem dodatkowego źródła pozyskiwania klientów w swojej firmie, marketing efektywnościowy jest dla Ciebie. Jest to dokładnie ta część marketingu internetowego, która najczęściej odpowiada za bezpośrednią sprzedaż. 

Funkcje Performance Marketingu

  • Promocja produktów i usług. Kampanie performance pozwalają na osiągnięcie natychmiastowej widoczności wśród odpowiednich grup odbiorców (np. osób szukających w Google Twojej usługi). Wymagają one ciągłej pracy i udoskonalania, jednak wyniki mogą pojawić się już pierwszego dnia.
  • Retargeting i remarketing. Dotrzyj z przekazem do osób, które odwiedziły Twoją stronę w przeszłości, utknęły na którymś etapie lejka konwersji lub są już Twoimi klientami.
  • Zapewnienie pełnej widoczności na frazy brandowe. Twoja konkurencja może tworzyć reklamy wyświetlające się na pierwszym miejscu w Google na nazwę Twojej firmy. Aby temu zapobiec tworzymy tak zwaną kampanię brandową.
  • Wzmacnianie przekazu w Social Media. Facebook oraz inne platformy społecznościowe od wielu lat ucinają zasięgi organiczne (bezpłatne). Dlatego posiłkujemy się płatną promocją komunikatów.
  • Zbieranie danych rynkowych. Kampanie performance pozwalają na zebranie ogromnej ilości danych o zachowaniach użytkowników oraz skuteczności produktów i usług. Na tej podstawie tworzymy prognozy, które mają realny wpływ na decyzje biznesowe.

Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads, Linkedin Ads a może TikTok Ads?

Dobór odpowiedniej platformy reklamowej musi wynikać z przemyślanej strategii działań marketingowych, uwzględniającej krótko oraz długoterminowe cele organizacji. Każda platforma oferuje reklamodawcom inne możliwości dotarcia do użytkowników, inne formaty reklamowe, ale co najważniejsze, każda platforma zrzesza inny profil użytkowników, którzy odwiedzają je w różnym celu (np. edukacja, rozrywka, networking, poszukiwanie informacji). Mając na uwadze te czynniki dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną strategię działań.

W ramach usługi performance marketingu skalujemy zyski naszych klientów w wielu platformach. Sprawdźmy, które z nich będą najbardziej odpowiednie dla Twojego biznesu:
  • Google Ads
  • Facebook Ads
  • Linkedin Ads
  • YouTube Ads
  • TikTok Ads
  • Pinterest Ads
  • Allegro Ads

Usługa performance marketingu w Heydigital

Z czego się składa? Sprawdź cały proces tworzenia nowego kanału sprzedaży dla Twojej firmy:
  • Audyt dotychczasowej aktywności
  • Analizy rynku oraz konkurencji
  • Wytypowanie grup odbiorców (targetowanie)
  • Opracowanie strategii (lejek sprzedażowy) oraz harmonogramu działań
  • Analiza i dobór słów kluczowych
  • Audyt i optymalizacja strony internetowej pod kątem konwersji / sprzedaży
  • Dobór platform reklamowych
  • Optymalizacja feedu produktowego dla sklepów internetowych
  • Wdrożenie narzędzi analitycznych: Google Tag Manager, Google Analytics 4, Hotjar, Facebook Pixel lub innych niezbędnych narzędzi do mierzenia skuteczności
  • Konfiguracja kont reklamowych
  • Przygotowanie unikatowych treści oraz grafik
  • Wdrożenie kampanii o optymalnych strukturach
  • Analizy zbieranych danych
  • Cykliczne prace optymalizacyjne i skalowanie
  • Warsztaty strategiczne (doskonalenie strategii)
  • Regularne raportowanie działań

Synergia działań performance

Prowadząc działania marketingowe równolegle w kilku platformach (np. w Google Ads, Facebook Ads i Linkedin Ads), często możemy osiągnąć lepsze zwroty z poszczególnych inwestycji. Dlaczego i w jaki sposób? Każdy system reklamowy oferuje inne funkcje oraz unikatowe możliwości targetowania, które połączone, umożliwiają zbudowanie bardzo precyzyjnych grup odbiorców. Grupy te, pozwalają z jednej strony na zwiększenie efektywności kampanii remarketingowych, ale także na dostarczenie do systemów reklamowych większej ilości jakościowych danych. Lepiej „nauczone” kampanie osiągają z kolei wyższe rezultaty. W ten sposób osiągamy synergię działań, która przekłada się na całościowy zwrot z nakładów na marketing.

Jak dokładnie wygląda współpraca w zakresie performance marketingu?

  • Zaczynamy od rozmowy, podczas której omawiamy krótko, oraz długoterminowe potrzeby Twojego biznesu.
  • Po zebraniu niezbędnych informacji i przeprowadzeniu analiz, przygotowujemy plan działań, który następnie wspólnie omawiamy.
  • Po akceptacji planu jesteśmy gotowi aby podpisać umowę na jego realizację.
  • Dopełniamy formalności i przechodzimy do procesu przygotowawczego. Wdrażamy niezbędne narzędzia, wykonujemy ustalone zmiany na stronie, konfigurujemy konta reklamowe oraz przygotowujemy grupy odbiorców, treści oraz grafiki. Skonfigurowane przez nas narzędzia oraz konta reklamowe należą do Ciebie, dzięki czemu masz do nich stały dostęp.
  • W kolejnym kroku przechodzimy do konfiguracji kampanii, które na podstawie zebranych danych regularnie optymalizujemy oraz udoskonalamy. Start kampanii może odbyć się już nawet kilka dni od pierwszej rozmowy!
  • Na początku każdego miesiąca otrzymujesz od nas raporty dotyczące skuteczności.
  • Podczas współpracy jesteśmy z Tobą w stałym kontakcie, dzięki czemu w razie potrzeby szybko reagujemy, a także elastycznie wdrażamy wszelkie zmiany i pomysły.
Tak ułożony proces pozwoli Ci stworzyć nowe źródło potencjalnych klientów oraz uzyskać przewagę nad konkurencją.

Ile to kosztuje?

Koszt działań performance marketingowych dzielimy na dwie podstawowe grupy. Pierwsza to budżet reklamowy, a druga – wynagrodzenie agencji. Standardowe wynagrodzenie agencji mieści się najczęściej w granicach 15-30% wysokości budżetu reklamowego (zależnie od wysokości budżetu, zakresu działań i ilości kampanii). Jak jednak określić wysokość samego budżetu? Budżet ustalamy w oparciu bardzo wiele czynników. Wpływ na budżet ma na przykład wielkość grup docelowych, zakres czy obszar działań. Jeżeli chcesz poznać optymalną wysokość budżetu reklamowego w przypadku Twoich usług lub produktów, skontaktuj się z nami a my postaramy się dostarczyć Ci tę informację jeszcze tego samego dnia.

Nasze kompetencje:

Sprawdź ofertę:

Skontaktuj się z nami:

Performance marketing

Wspólnie zaprojektujmy dochodową kampanię performance

„Już na pierwszym spotkaniu podzielili się taktykami, o których nie miałam pojęcia. Są ekspertami w swojej dziedzinie.”
Natalia Mróz, Co-Founder NM Księgowość
Nasi klienci

Wspólnie osiągamy synergię

Dumnie wspieramy naszych klientów w realizacji ich marketingowych i biznesowych celów.

Porozmawiajmy o marketingu

Zaproponujemy rozwiązania, które poprawią Twoje wyniki

Możliwe, że łatwymi do wdrożenia sposobami jesteś w stanie już teraz poprawić skuteczność swojego marketingu i sprzedaży. Dowiedzmy się.
Maciej Nastkiewicz, Co-Founder & CEO

Heydigital Sp. z o. o.

al. Zwycięstwa 241/13
81-521 Gdynia
NIP: 586 238 70 57
Kompleksowe usługi marketingowe.
Kampanie reklamowe, strony internetowe,
strategie komunikacji marki.
Copyright © 2024 Heydigital All Rights Reserved